PRESS COP
Orang Uganda ke? 03/12/2011
 
Picture
Angin sepoi-sepoi bahasa menyapa wajah Ninja…sambil-sambil cecah bahulu dan kopi O. Huh…memang syahdu…Nyaman sungguh hari ni. Masa ni, Ninja tenang-tenang aja di kampong halaman…maklumla, dah penat bertungkus lumus masa rombongan lawatan kampong sebelah.
Picture
Wah…masa lawatan kampong sebelah, sungguh sibuk rakyat jelata di kampong Ninja…ade yang masak, ade yang latih joget silat, ader yang pasang lampu pelita dan tak kurang jugak ade yang tengok je. Sebenarnye, Ninja tak minat nak citer panjang pasal lawatan tu…korang bace je kat bahagian berita. Tapi Ninja nak citer sket la pasal persembahan oleh orang kampong Ninja. Mai aih! Naik meremang bulu roma kucing Ninja…memang dasat! Memang kelas! Nih first time Ninja tengok orang kampong buat aksi2 lagak ngeri ala2 Jackie Chan…memang berdebar la jugak Ninja tengok. First time jugak Ninja tgk persembahan Dikir yang cantek terletak bunge tangannye….Tarian 1 Malaysia plak, nampak kemeriahannye. Tangan Ninja nih sampai lenguh tepuk tangan….terover la tu. Yang sebenarnye, Ninja nak ucapkan syabas atas kegemilangan yang korang tonjolkan malam tu. Usaha korang memang sangat bagus…komitmen sangat la padu dan mantap.
Picture
Tapi Ninja agak kesal la dengan segelintir orang kampong…dah ler tak terlibat pon, komen berbagai. Ececeh….Bukan main lagi berkata2. Sebenarnye, yang penting bukan kesempurnaan tapi USAHA orang yang terlibat. Disebabkan derang dah BERUSAHA maka mereka faham ertikata KERJASAMA, BERPASUKAN, KOMITMEN dan DEDIKASI. Ni ler contoh insan yang ada nilai...Hanya dengan latihan yang singkat, persembahan memang membanggakan….kalo buat latihan betul2 lama….mesti lagi dasyat, kan?
Picture
Tak lama lagi…orang kampong Ninja ader peraduan saper yang bijak bistari. Ninja harap, orang-orang kampong semua dah berUSAHA dengan sepenuh jiwa untuk peraduan ni. Almaklum ler…kalo tak lepas, kene buang dari kampong la nampaknyer. Jangan le jadi rakyat Negara Ugunda….bab peraduan nyanyi2 biler kalah, berduyun2 air mata keluar sedih…bukan sahaja si gadis, si pria yang gagah pun ala2 emo terlebih la kan. Tapi biler tengok result peraduan bijak bistari…nangis jauh sekali bahkan ketawa bangga kerana telah berjaya membuktikan bahawa kebijaksanaan dia setara je dengan tahap kanak-kanak tadika. Ader gak yang sadis, salahkan ketua kampong plak tak kasik cukup ilmu…huh! Melampau le tu. Sangat memalukan je, ishk!
Picture
x dapat carik muke si pria menanges...korang ader?
Akhir kata…Ninja nak ucapkan tahniah dan maju jaya kat orang kampong…janganla dicontohi rakyat Negara Uganda tu….kalo nak contoh gak…ha silalah kuar dari kampong ni, k?
Picture
 


Comments




Leave a Reply